Vem är jag?

Ja, vem är jag?
Jag heter Sandra, jag är född & uppvuxen i gävle.
Min mamma & min storebror dog i en bilolycka när jag var 2 år gammal.
Så det har bara varit jag, min pappa, & mina andra 4 syskon.
Jag flyttade ut till valbo som 12åring & där träffade jag massor med nya kompisar, bla, anna
När jag började i 7an så började jag skolka, & jag fortsatte med det i flera år (vilket har gjort att jag idag inte har några betyg så jag måste läsa upp dom nu, det är bara dumt att skolka & det vet jag nu).
Jag började umgås med fel kompisar & började festa & hålla på.
Året -09 fick jag börja gå på bup pga att jag var deprimerad, & på hösten fick jag en ADHD-diagnos.
Jag har varit med om & sett så mycket saker som en person i min ålder inte borde gjort.
Men det går inte att ändra på.
Allting som jag har varit med om har gjort mig till den personen jag är idag & jag ska försöka att vara en förebild för andra.
Jag ska hålla Hampus borta från den vägen jag gick & jag hoppas att han kan lära sig av mina misstag istället för att göra sina egna.
Jag blev gravid nästan precis 2 månader efter min 15-årsdag (jag är född i december) så jag var fortfarande 15 år när Hampus födddes.
Men det gör mig inte till en sämre mamma än dom som är 30+, att vara mamma är ingen ålder.
Jag vet att jag har sagt det förr, men jag kan säga det flera gånger om.
Det handlar om vad man gör.
Jag slutade med ALLT när jag fick veta att Lilla Hampus låg i min mage & idag är jag så otroligt stolt över det!
Jag har så mycket att vara tacksam & glad för nu.
Jag har en underbar pojkvän, världens finaste son, jätte söta bloggläsare, en underbar familj (här räknar jag med dig Annika & eran familj, jag räknar inte er som släkt, ni är familj) & helt fantastiska vänner.
Det var allt, Jag var bara tvungen att skriva av mig lite grann.
//Love, Sandra


Fanny

Det är otroligt imponerande :) Måste säga att du är en stark person, och en fantastisk mamma till Hampus :)

2011-01-03 | 18:08:55 |
Isabelle

Sv: Ja, baka är roligt! Det gör vi ofta här hemma :) Jag har faktiskt ingen aning om vilket typsnitt det är på bloggen... Men det kanske är Times new roman? Prova dig fram vet jag. ;)

2011-01-03 | 18:38:07 | http://isabelletorsleff.wordpress.com
Lisa

Det du skriver är så rätt; moderskap är inget som kommer vid en viss ålder.

Det är så synd att du förlorade din mamma och bror, och jag kan delvis tänka mig hur du haft det (jag förlorade själv min pappa för några år sedan).



Du är verkligen stark, och jag hoppas att du inser det!

2011-01-03 | 19:23:00 | http://liisiish.blogg.se/
Annika

Gullipluttan! Känner samma för dig :-).

Det har verkligen varit helt otroligt att få se din utveckling! Stooor kram!!

2011-01-03 | 19:58:11 |
Julia

Sv: Ja det är jätte gott! :)

Jag blev jätte inspirerad av din blogg! Fortsätter läsa den! :)

2011-01-03 | 20:31:37 | http://fallenstar.webblogg.se/
malin

sv;haha aah lite annorlunda :):)

2011-01-03 | 20:39:50 | http://fanjagdrunkna.blogg.se/
Pinsamt



Hej har du eller någon du känner råkat ut för en pinsam händesle?

Berätta gärna om den i min Pinsamt blogg.

Givetsvis får du vara anonym.



http://blogg.veckorevyn.com/pinsamt/

2011-01-03 | 20:51:39 | http://blogg.veckorevyn.com/pinsamt/
Emily

Sv: Jag undrar vad det är som gör att de alltid kommer? haha, måste sätta upp en "ej jehovas vittnen,tack" skylt!



Så tråkigt att läsa om din mamma och din bror, beklagar verkligen.. Du har rätt det du skriver! Att vara mamma har ingen ålder! krams

2011-01-03 | 21:49:42 | http://agressia.blogg.se/
Emma

sv: Tack! :)

2011-01-03 | 22:09:06 | http://emmaffolkesson.blogg.se/
Anonym

You go girl! :) Du klarar av att vara mamma lika bra som någon annan så keep up the good work! ;)

2011-01-03 | 22:18:06 |
Amanda Kling

shit tjejen, jag sitter och försöker fatta hur du kan vara så stark och verkligen klara av att vara mamma nu, är själv 15 år och har väl gjort som du, skolkat och umgåtts med helt fel människor. Dags för mig att börja ta mig i kragen nu om jag vill nå mina drömmar känner jag :)

go girl, du verkar vara toppen :)

2011-01-03 | 22:40:13 | http://amandakling.blogg.se/
Nyfiken

Har också en liten hemma :)

Vilken storlek har hampus på kläder nu? vad hade han när han föddes och vid vilka åldrar bytte han ? :D

2011-01-03 | 23:46:31 |
Anonym

ville bara säga att du är otroligt stark, även om du inte förstår de själv så klarar du de mesta. stå på dig och låt aldrig någon trycka ner dig, de finns alltid människor som stöttar när de känns jobbigt, tveka aldrig på de!

2011-01-04 | 00:00:28 |

-Stå för din åsikt!
-kommentaren loggas med din ip-adress.
-Jag accepterar inte reklam.
-Olaga hot och/eller förtal kommer att anmälas.




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera här & gör mig glad &hearts:



Trackback



Hej & välkommen till min blogg! Jag heter Sandra, född en kall vinterkväll -94. knappt 2 månader efter att jag fyllt 15 år fick jag veta att jag var gravid. Jag & min pojkvän bestämde oss för att behålla & det var det bästa valet någonsin. Hampus tittade ut den 11/10-10, 3 veckor före bf. Han vägde 3084g, var 50cm lång & helt perfekt! Här i min blogg får ni läsa om bl.a. min vardag som tonåring & mamma. Hoppas ni stannar!
Kontakt:[email protected]


RSS 2.0