Sammanfattning graviditet/förlossning

Samlade fakta:

Vilka/vilket var ditt favorit plagg? Mjukisbyxor!
Vad var din/dina favorit rätter? Allt med potatis.
Vad var dina/din favorit dryck? drickyoghurt, strawberry/lime
Vad tyckte du inte om? Våfflor, tålde inte lukten, samma med skinka.
Var det någon favoriträtt som ändrades? Ja. våfflor, älskade det innan.
Vad var du mest sugen på? saltlakrits, speciellt djungelvrål.
Hade du halsbränna? Ja, från runt vecka 30 fram till förlossningen.
Hade du foglossning? Ja, dom allra sista veckorna.
Hade du sammandragningar? Ja
Mådde du illa? aa vecka 7-11
Vilken sovställning var bäst? sidan
När var din BF dag? 30 oktober
Gick du över tiden? Nej, han kom tidigare
Hur mycket gick du upp i vikt? från inskrivningen; 20kg, från veckan innan jag blev gravid; 28kg
Hade du mycket vätska i kroppen? Ja, verkligen, haha.
Gnällde/klagade du? Ja, på slutet
Vad trodde du det var för kön? Pojke.
Visste du vad det var för kön? Ja, efter rutinultraljudet
Hur låg ditt SF mått? under medelkurvan, men efter vecka 30 kom det över.
Var du rädd för något? I början att det skulle bli missfall, sen på slutet att han skulle dö i magen helt plötsligt.
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? ungefär som den gjorde.
Hur ser du på graviditeten idag? Det var jobbigt, men underbart! hehe :)

Förlossningen:

När började din förlossning? hade värkar från klockan 18:00, 10/10, åkte in till förlossningen vid 21:00
Hur började den? Värkar
När åkte du/ni in till förlossningen? vid 9 den 10/10-10
Varför? Hade regelbunda värkar så dom sa åt oss att åka in.
Vem/vilka åkte du in med? Pappa, Richard & Annika.
Fick du/ni åka hem igen? Nej
Vilket sjukhus skedde förlossningen på? gävlesjukhus
Hur mycket var du öppen när ni kom in? 4cm
Vad hände under tiden du/ni låg inne på förlossningen? Mycket
Vilka/vilken var med under förlossningen? Annika, richard, dom som jobba & pappa, men pappa var inte med under krystarbetet.
Tog du nått smärtstillande? Epidural & lustgas
Grät du? Ja, lite när han skulle ut
Vad tyckte du var jobbigast? krystningen, helt klart
Var du rädd för något? Nej
Hur lång tid tog det? 10 timmar från det vi kom in ungefär tror jag. om vi kom in vid 9 dvs. minns inte riktigt.
Hur ser du på förlossningen idag? Det var en otroligt häftig upplevelse! Är väldigt glad att det gick så bra som det gjorde.

Barnet:

Vad blev det för kön? Pojke
Hur mycket vägde barnet? 3084g
Hur lång var barnet? 50cm
Vad var huvudomfången? oj, minnd inte riktigt, orkar inte gå och kolla, 35 tror jag.
Hur mådde barnet? Bra!



Sandra

Jag åt nästan bara potatis när jag väntade min yngsta :-)

2010-10-27 | 22:55:01 | http://motherhood.blogg.se/

-Stå för din åsikt!
-kommentaren loggas med din ip-adress.
-Jag accepterar inte reklam.
-Olaga hot och/eller förtal kommer att anmälas.




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera här & gör mig glad &hearts:



Trackback



Hej & välkommen till min blogg! Jag heter Sandra, född en kall vinterkväll -94. knappt 2 månader efter att jag fyllt 15 år fick jag veta att jag var gravid. Jag & min pojkvän bestämde oss för att behålla & det var det bästa valet någonsin. Hampus tittade ut den 11/10-10, 3 veckor före bf. Han vägde 3084g, var 50cm lång & helt perfekt! Här i min blogg får ni läsa om bl.a. min vardag som tonåring & mamma. Hoppas ni stannar!
Kontakt:[email protected]


RSS 2.0