svar på frågestund

hej hur gammal är pappan till barnet?
tycker inte du de är lite tidigt att skaffa barn nu?

sv:
Han är 1 år äldre än mig, alltså 93a.
Jo det tycker jag.
Det är så mycket som man missar som alla kompisar kan göra & så, men jag ångrar inte att jag behöll.

hur ska du göra för att barnet ska må bra? vart får du pengar ifrån?
ha det så bra och hoppas ni får ett bra liv :D


sv: Ge honom en bra uppväxt såklart!
Jag har ju inget jobb så jag får inga pengar så, just nu har jag Hampus barnbidrag & föräldrapenning.
Sen blir det annat.
Planen är i alla fall att jag ska vara hemma 1 år nu med han, sen börja skolan igen & plugga så jag kan få ett jobb lite senare.

vilka skolor har du gått på?

sv: Tranmur, ludvigsberg, engelska skolan, Sofiedal & Polhem.

jag tycker du är skit modig och stark som skaffar barn.. men har du inte funderat på abort?

sv: jo, det har jag ju såklart.
Tänkte på det väldigt mycket i början.
För mig så hade jag ett val fram till vecka 9 då det är försent att göra medicinsk abort därför att jag tycker att kirurgisk abort känns så fel.
Jag tänkte på det hela tiden, men vi valde att behålla eftersom att det kändes som rätt val & jag ångrar det inte!

vad tyckte din pappa om att du valde att behålla barnet?
vart bor din kille? har märkt att han inte bor i gävle, när ungen kommer, kommer han att flytta till gävle då?

 

sv: Pappa sa att det var mitt val, & jag visste att han menade det, att jag fick välja hur jag ville göra själv. Jag visste att pappa tyckte att jag skulle behålla egentligen så det var inte så jobbigt att berätta det för honom alltså att jag hade bestämt mig för det. Han tog det mycket bättre än jag trodde att han skulle göra.  Han bor i Sala. Inte direkt, men han ska det, men vet inte riktigt när. Så snart som möjligt!

 

 

Är du orolig för att du när barnet är fött kommer må dåligt psykiskt igen? Kan det komma till den nivån där du riskerar att inte kunna ta hand om barnet på bästa sätt?

sv:
Ja det är jag! Därför att när jag mår som sämst så orkar jag absolut ingenting, hela jag slutar fungera & jag är rädd för att det ska bli så igen. Så ja, det skulle kunna komma till den nivån antar jag.

var det planerat att du skulle bli gravid?

sv: Nej, det var det inte.




-Stå för din åsikt!
-kommentaren loggas med din ip-adress.
-Jag accepterar inte reklam.
-Olaga hot och/eller förtal kommer att anmälas.




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera här & gör mig glad &hearts:



Trackback



Hej & välkommen till min blogg! Jag heter Sandra, född en kall vinterkväll -94. knappt 2 månader efter att jag fyllt 15 år fick jag veta att jag var gravid. Jag & min pojkvän bestämde oss för att behålla & det var det bästa valet någonsin. Hampus tittade ut den 11/10-10, 3 veckor före bf. Han vägde 3084g, var 50cm lång & helt perfekt! Här i min blogg får ni läsa om bl.a. min vardag som tonåring & mamma. Hoppas ni stannar!
Kontakt:[email protected]


RSS 2.0