Såhär ligger det till...

I samband med att jag skulle börja med minipiller så gjorde jag ett graviditetstest (trots 99% chans att jag inte skulle vara gravid, jag är ju inte dum & tänker att jag inte kan bli gravid. Men ja, för säkerhetsskull eftersom att inget p-medel är 100) iom att jag inte hade haft mens sen den 18/11.
Och förstå min chock när det visade positivt!
var tvungen att göra ett till dagen efter som även det visade positivt.
2 dagar senare samma sak så då var det bara att acceptera, ägnade all tid som inte gick till hampus på att fundera på vad jag skulle göra.
Ringde mvc och fick komma dit och prata & då bokade dom dit på vul för att se vilken vecka jag var i.
Men han som gjorde vul:et på mig såg ingenting!
så då fick jag göra ett graviditetstest som visade negativt & jag blev så otroligt lättad!
Var ju tvungen att göra ett till test sen hemma och det visade också negativt så nu är jag helt 100 på att jag inte är gravid!

 

tänk er , 3 positiva graviditetstest (olika märken) & ändå ingenting!


C

Det är pga att hormonerna och hela kroppen i övrigt tar ett tag på sig att komma i balans efter en förlossning, det finns oftast rester av hcg i kroppen ett tag efter. Kroppen hinner ju inte direkt göra sig av med allt som har med graviditet att göra på den sekunden som barnet och efterbörden lämnar kroppen liksom;)

2011-01-21 | 05:18:54 |
agnes

Vad skönt !!

2011-01-21 | 07:12:04 | http://aggehh.blogg.se/
Melissa - Vincents Mamma&Gravid

fan va sjukt att de först visade plus å sen inget :O

men skönt ändå att du inte är gravid eller hur känner du?

2011-01-21 | 07:13:52 | http://OoOMelissaOoO.blogspot.com
Fanny

Hormonerna som är kvar i kroppen :) kan ta lite tid innan de försvinner

2011-01-21 | 07:50:24 |
Annika

Vilken resa det blev! Men ur allt tok kommer mycket positivt!

2011-01-21 | 14:18:59 |

-Stå för din åsikt!
-kommentaren loggas med din ip-adress.
-Jag accepterar inte reklam.
-Olaga hot och/eller förtal kommer att anmälas.




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera här & gör mig glad &hearts:



Trackback



Hej & välkommen till min blogg! Jag heter Sandra, född en kall vinterkväll -94. knappt 2 månader efter att jag fyllt 15 år fick jag veta att jag var gravid. Jag & min pojkvän bestämde oss för att behålla & det var det bästa valet någonsin. Hampus tittade ut den 11/10-10, 3 veckor före bf. Han vägde 3084g, var 50cm lång & helt perfekt! Här i min blogg får ni läsa om bl.a. min vardag som tonåring & mamma. Hoppas ni stannar!
Kontakt:[email protected]


RSS 2.0